La marca Barça i el turisme amb destí Catalunya ....
-
Ara es el millor moment per Catalunya
-
Enfortiment de la imatge Barça + Oferta turística + Bon canvi monetari
-
Avui ha tornat l’equip a Barcelona
-
Objectius aconseguits esportius i promocionals
Catalunya està desenvolupant un pla específic als Estats Units destinat a atraure de nou el turista d'aquest mercat : Bona promoció, excel·lent oferta turística i ara també un canvi de moneda Dòlar/Euro favorable a la butxaca dels americans.
Des de fa 10 anys l'Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona col·laboren per donar visibilitat a la marca turística Catalunya.
La Generalitat de Catalunya, mitjançant l'Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d'Empresa i Treball, i el FC Barcelona estan promocionant conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada realitzada per el primer equip masculí de futbol.
Miami, Las Vegas, Dallas i Harrison (Nova Jersey) han sigut les parades d'aquesta gira estiuenca en què la marca Catalunya està present. En aquest sentit, els jugadors i el seu staff han lluït el logotip al polo de passeig i la marca també es pot veure a les tanques led dels camps on es disputaven els partits amb el missatge “Love Barça, discover Catalonia, your tailor-made destination”. Altres suports gràfics són les tanques dels camps d'entrenament i els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona.
Aquesta és una de les accions que formen part de l'aliança, vigent des del 2012, entre l'ACT i el club de futbol. De fet, el mes de setembre passat es va renovar el conveni de col·laboració fins al 30 de juny del 2024. Després de l'impacte que ha tingut la pandèmia de la Covid-19 per a la destinació Catalunya, l'objectiu d'aquesta aliança és treballar conjuntament en la recuperació de la demanda turística en els diferents mercats internacionals.
Una de les novetats destacades del nou conveni és la incorporació de la imatge de l'equip femení de futbol com a ambaixador també de la destinació turística catalana en les diferents accions comercials i de comunicació.
Catalunya busca recuperar el turista nord-americà
Aquesta campanya és un impuls en la promoció de la destinació catalana en un mercat estratègic per a Catalunya, ja que no es concentra en uns mesos determinats de l'any, fa una despesa molt per sobre de la mitjana i, gràcies a la diversificació d'interessos que presenta, es pot distribuir per tot el país.
El mercat nord-americà va esdevenir just abans de la pandèmia el tercer emissor de turistes a Catalunya, el primer de llarga distància. Així, l'any 2019 van visitar Catalunya més d'1.500.000 turistes dels Estats Units, que van realitzar una despesa agregada de més de 2.500 milions d'euros.
El resultat esportiu de la gira....
Tres victòries i un empat en una gira d'estrenes.
La gira també ha servit per a debutar algunes de les noves incorporacions a la plantilla com Lewandowski i Raphinha, a ritme vertiginós i amb focus, s'han enfundat la samarreta blaugrana als Estats Units. Christensen i Kessie ja havien fet una aparició en el partit disputat a Olot, però Raphinha va debutar a Miami en el partit contra l'Inter de Miami i Lewandowski ho va fer en el Clàssic de Las Vegas. A més, també han reaparegut amb la samarreta blaugrana jugadors que la temporada passada van estar cedits com Miralem Pjanic o Álex Collado.