Al Circuit de Barcelona-Catalunya....

  • Moto GP, dissabte 25: Sprint Race 

  • 1er. Aleix Espargaró/ 2º Marc Márquez/ 3er.Pedro Acosta 

  • MOTO GP, diumenge 26: Gran Premi Monster Energy 

  • 1er. Pecco Bagnaia/ 2º Jorge Martín/ 3er. Marc Márquez

El dissabte 25, amb una exigent Sprint Race al Circuit, Aleix Espargaró puja al podi amb Marc Márquez i Pedro Acosta, y el diumenge 26, Pecco Bagnaia es reconcilia amb el Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP, i puja al podi amb Jorge Martín i Marc Márquez.

Dissabte, 12 voltes de pura emoció i dramatisme

Només Aleix Espargaró pot amb una exigent Sprint Race al Circuit. Raúl Fernández, Brad Binder i Pecco Bagnaia han arribat a ser líders de cursa amb un mateix final: caiguda i retirada. Espargaró ha resistit i ha pujat al podi amb Marc Márquez i Pedro Acosta.

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha ofert una jornada que ha fet aixecar del seient els espectadors. El Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP™ ha saldat la seva cursa a l’esprint amb 12 voltes de pura emoció i dramatisme. El gran beneficiat, Aleix Espargaró; i el gran perjudicat, Pecco Bagnaia. Amb un paper secundari però també com a herois, Marc Márquez i Pedro Acosta; i com a vilans, Raúl Fernández i Brad Binder.

La sisena cursa a l’esprint de MotoGP™ de l’any ha estat tan apassionant que ha costat trobar un únic focus d’atenció. El vigent campió Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) s’ha fet amb el liderat només començar, però una volta després li ha pres aquesta posició Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3). L’italià i el murcià han dut a terme un ball de posicions fins al final de la segona volta, quan s’han vist sorpresos per Raúl Fernández (Trackhouse Racing).

En la quarta volta, Fernández s’anava a terra quan comandava la cursa, passant-li el relleu a Acosta, encara que per poc temps. Brad Binder ha estat el convidat estrella del primer equador de la cursa, però just en la volta 6 ha viscut la mateixa sort que Fernández mentre liderava. Pecco Bagnaia ha tornat llavors a la càrrega, demostrant que no volia cedir en aquesta apassionant lluita de titans. Semblava que ho tenia tot fet, i és que l’italià ha estat liderant fins a la penúltima volta.

Bagnaia ha passat per la mateixa situació que Raúl Fernández i Brad Binder, i ha obert la porta així a la victòria a un Aleix Espargaró (Aprilia Racing) que s’ha dedicat a remuntar posicions progressivament. Amb l’or sota la màniga, l’atenció s’ha centrat en Pedro Acosta i Marc Márquez (Gresini Racing MotoGP), tots dos lluitant per les altres dues posicions del podi. Al final, el 8 vegades campió del món ha guanyat la partida al debutant, encara que per molt poc.

El podi de la Sprint Race ha estat un gran atractiu pels aficionats ja que s’ha celebrat per segon any consecutiu en l’àrea Monster, una zona a la qual poden accedir tots els assistents des de la zona de públic. Aleix Espargaró ha estat de celebració novament en un cap de setmana emotiu per a ell, després d’anunciar dijous passat que es retirarà quan acabi la temporada. Però és que Marc Márquez i Pedro Acosta també podien estar eufòrics. El català perquè afrontava la cursa des de la cinquena línia de sortida després de no poder passar a la Q2 aquest matí, amb una actuació estel·lar que li ha donat els punts suficients per col·locar-se en la segona posició del Mundial. I el murcià perquè ha sumat un altre podi en el seu any de debut i en el dia del seu aniversari.

Aleix Espargaró: “Ha estat impressionant. Aquests últims dos dies de fet ho han estat, són moltes emocions juntes. Encara que la cursa ha estat dura, he intentat mantenir el ritme i els pneumàtics fins el final de la cursa”.

Marc Márquez: “No m’esperava això de cap manera. He pogut anar cada vegada més ràpid i el meu pneumàtic posterior estava bastant bé per poder seguir. Estic encantat de pujar al podi al Circuit”.

Pedro Acosta: “Ha estat una cursa difícil pel tema de l’adherència, especialment en el tram final, i encara que els meus pneumàtics han sofert al final crec que ho hem gestionat bé”.

MOTOGP Circuit Barcelona-Catalunya, podi "Sprin Race"

Sergio García, volta ràpida i nou rècord a Moto2™

El traçat del Circuit de Barcelona-Catalunya està resultant més ràpid que mai per a totes les categories del Mundial i Moto2™ no ha estat l’excepció. La sessió de classificació d’avui ha premiat Sergio García (MT Helmets – MSI), que s’ha emportat una celebració doble: primera pole position de la categoria i nou rècord del traçat. García ha signat un 1:41.894, un temps que ha millorat el seu propi d’aquest matí i el rècord que va establir Jorge Navarro ahir.

Cap altre rival de García ha pogut rodar en el minut i 41 segons. Fermín Aldeguer (MB Conveyors SpeedUp) és el següent dels mortals, encara que ja amb un 1:42.134. Celestino Vietti (Red Bull KTM Ajo) tanca la primera línia de graella amb el seu 1:42.182. L’italià ja sap el que és guanyar al Circuit, cosa que va fer en l’edició de 2022, així que serà un candidat a tenir en compte. El quart classificat de la Q2 d’avui, Aron Canet (Fantic Racing) va ser justament el rival més directe de Vietti en aquell CatalanGP, travessant la línia de meta després d’ell en segona posició.

El català Albert Arenas (QJMOTOR Gresini Moto2) afrontarà el Gran Premi de casa des de la cinquena plaça gràcies al seu registre d’1:42.309, molt a prop dels temps del capdavant. El seu company d’equip Manuel González anava a completar la representació de la segona fila en el moment de la sortida, però ha rebut una sanció i sortirà novè. Excepte Vietti, les primeres 7 posicions pertanyen a pilots espanyols. Daniel Muñoz (Pertamina Mandalika GAS UP Tea) ocupa la sisena posició i Alonso López (MB Conveyors SpeedUp) tanca aquest grup nacional amb la setena.

Iván Ortolá aconsegueix la seva primera pole a Moto3™

Com a Moto2™, Moto3™ ha afegit un nou nom a la seva història, el d’Iván Ortolá. El de l’equip MT Helmets – MSI passa a formar part dels pilots que han aconseguit una pole position en la categoria més petita del Mundial. El valencià ha parat el cronòmetre en un 1:46.749, registre que no ha pogut competir amb el rècord que ha batut aquest matí novament David Alonso (1.46.111). Ortolá no ha avisat als seus rivals i ha donat la sorpresa, i és que precisament ahir el dominador absolut va ser Alonso i, al matí, tot semblava seguir el mateix curs. Avui, però, l’integrant del Gaviota GASGAS Aspar Team s’ha hagut de conformar amb la sisena plaça.

Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) s’ha quedat molt prop de la volta ràpida amb el seu 1:46.768. Aquestes 19 mil·lèsimes de diferència han fet que Veijer ocupi demà el segon calaix de graella, amb un José Antonio Rueda al seu costat. Tant ell com el Red Bull KTM Ajo poden estar satisfets, ja que han estat els que més a l’abast han tingut els temps estratosfèrics de Ortolá i Veijer. Rueda ha tancat la seva millor volta amb un 1:47.011.

Taiyo Furusato (Honda Team Asia), Ryusei Yamanaka (MT Helmets – MSI) i David Alonso (Gaviota GASGAS Aspar Team) seran els pilots que ocuparan la segona línia de la graella. Daniel Holgado (Red Bull GASGAS Tech3), el líder del certamen, ha caigut al revolt 10 quan buscava fer-se amb la pole. Aquest contratemps també ha provocat canvis significatius en l’estructura de la graella, ja que s’han cancel·lat els temps de tots els que venien per darrere, inclòs Alonso.

Gutiérrez i Zannoni es reparteixen les victòries a MotoE™
El català Óscar Gutiérrez (Axxis-MSI) s’ha imposat aquest matí durant la primera de les batalles de MotoE™ celebrades al Circuit, amb Eric Granado (LCR E-Team) al segon esglaó del podi i Kevin Zannoni (Openbank Aspar Team) al tercer. En el segon assalt se li ha escapat la victòria per molt poc a Gutiérrez. Zannoni ha repetit al podi encara que aquesta vegada com a guanyador, seguit de Gutiérrez i Alessandro Zaccone (Tech3 E-racing). La nota negativa del dia ha estat per a Mattia Casadei (LCR E-Team), que ha perdut el lideratge del campionat amb la seva sisena plaça de Race 1 i la seva retirada a la Race 2.

I el diumenge, el Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Pecco Bagnaia es reconcilia amb el Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP. L'italià ha sabut sobreposar-se a la caiguda de l'any passat i ha sumat la tercera victòria de l'any. Jorge Martín s'ha conformat amb la segona posició, mentre que Marc Márquez ha estat tercer amb una gran remuntada.

El Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP ha afegit un altre nom en la seva exclusiva llista de vencedors, el de Pecco Bagnaia. L’italià ha obtingut la seva primera victòria en la categoria reina al Circuit de Barcelona-Catalunya i ho ha fet, a més, superant un inici de Gran Premi difícil després de la seva caiguda d’ahir, que se sumava a la de la passada edició.

Malgrat la seva victòria, Jorge Martín surt beneficiat de la sisena cita del Mundial i suma un punt més aquest cap de setmana que el seu major rival pel títol. L’heroi local Marc Márquez ha tancat el CatalanGP celebrant la seva tercera plaça davant l’afició. En total, han estat 176.684 els assistents que han pogut gaudir de l’esdeveniment a les instal·lacions esportives catalanes durant aquests tres dies d’emocions fortes.

La tercera victòria de Bagnaia i del Ducati Lenovo Team en aquesta temporada és una d’aquelles d’allò més merescudes. El vigent campió de MotoGP™ és el rei de les curses llargues del diumenge i ha demostrat novament que sap gestionar els pneumàtics i la pressió millor que molts dels seus rivals. Pedro Acostaavui no ha pogut dir el mateix, ja que el pilot del Red Bull GASGAS Tech3 ha anat a terra en la desena volta quan rodava segon.

Bagnaia s’ha posat primer en la sortida, amb Pedro Acosta i Jorge Martín (Prima Pramac Racing) enganxats a ell. Tots dos han pressionat amb força i han aconseguit avançar l’italià fins que Acosta ha caigut. Aleshores, Martín i Bagnaia s’han quedat sols en la lluita per l’or.

Encara que Martín ha liderat gran part de la cursa, Bagnaia l’ha avançat a sis voltes pel final. En aquest moment, Aleix Espargaró (Aprilia Racing) era el tercer en discòrdia, encara que amb poques opcions de victòria. Pocs minuts després, Marc Márquez ha deixat sorpresos a tots els assistents amb el seu avançament al de Granollers, assegurant l’última posició de podi. El pilot de l’equip Gresini Racing MotoGP ha confirmat així la seva remuntada des de la 14a plaça en la graella de sortida, sent dels pocs pilots a atrevir-se amb el pneumàtic tou posterior.

Aleix Espargaró, que al final ha estat quart, ha rebut una ovació per part del seu equip i de tot el públic situat en la Tribuna Principal quan entrava al seu box. Fabio Di Giannantonio ha ocupat la cinquena plaça, seguit de Raúl Fernández (Trackhouse Raxing) i Álex Márquez (Gresini Racing MotoGP). Raúl Fernández també mereix esment a part, ja que malgrat la caiguda d’ahir, avui ha pogut rodar al top 5 durant pràcticament tota la prova.

Pecco Bagnaia: “Estava molt enfadat després de la caiguda d’ahir, però he vist que tenia suficient potencial per aconseguir la victòria i ho he donat tot. Els pilots estaven empenyent molt però cap al final he vist que tenien algunes dificultats i he empès més. La moto anava perfecta i estic molt content”.

Jorge Martín: “Estic molt orgullós de la cursa. La sortida ha anat molt bé i podia anar ràpid, però també havia de conservar goma. He vist de seguida que Pecco tenia més velocitat que jo i quan m’ha passat he tractat d’exercir pressió, però no ha estat possible. Ja hi havia massa distància entre nosaltres”.

Marc Márquez: “Triar el tou darrere era una decisió arriscada però era l’única solució per poder atacar des del principi. La sortida no ha estat bona però sabia que la cursa era llarga. Quan he avançat a Aleix he intentat empènyer però ja tenia malament el pneumàtic com per continuar millorant. Molt content perquè és un circuit difícil i estic de nou amb els pilots capdavanters”.

MOTOGP Circuit Barcelona-Catalunya, podi Gran Prix Monster Energy de Catalunya

A més dels protagonistes esportius de la jornada, el Conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i President del Circuit de Barcelona-Catalunya, Roger Torrent, no ha faltat a la cita i ha parlat davant els mitjans de comunicació sobre els canvis pels quals està travessant el Circuit, en sintonia amb el Pla Estratègic presentat l’any 2022.

Roger Torrent: “En aquest Gran Premi de Catalunya de MotoGP™ hem millorat en afluència de públic, situant-nos en els millors números des de la pandèmia. I ho hem fet en un any en què s’han produït moltes millores al Circuit en molts sentits. Una d’elles és la millora de les infraestructures des del punt de vista de la sostenibilitat, ja que hem posat plaques solars a gairebé totes les teulades del Circuit i de fet tenim la instal·lació fotovoltaica més gran de la Generalitat de Catalunya. La millora, a més de ser en sostenibilitat, també ho és en seguretat gràcies a la col·laboració amb la F1® i MotoGP™, i en l’experiència del visitant. Hem fet una inversió molt important, hem posat el Circuit a punt. Ja ho vam dir fa un parell d’anys quan vam presentar el Pla Estratègic. Un nou Circuit es posava en marxa i ara aquesta transformació s’ha fet realitat, situant el Circuit de Barcelona-Catalunya com el millor circuit permanent d’Europa” .

Moto2™: Ai Ogura venç i Sergio García és més líder amb la caiguda d’Aldeguer

Ai Ogura ha aconseguit avui una victòria que ni ell mateix esperava. Partint desè i perdent algunes posicions en la sortida, el pilot del MT Helmets – MSI ha aconseguit gestionar els pneumàtics molt millor que la majoria dels seus rivals, encara que no ha arribat a la posició avantatjada fins a les últimes voltes de la prova. El seu company d’equip i líder del certamen Sergio García ha estat el protagonista durant els primers girs, però poc després ha heretat aquest honor Fermín Aldeguer (MB Conveyors SpeedUP). Aquesta lluita ha resultat particularment atractiva, ja que tots dos són els participants amb més punts en la categoria intermèdia.

En la volta 14 tot ha donat un gir dràstic amb la penalització d’una long lap a Aldeguer per excedir els límits de la pista. El murcià no s’ho ha pensat i en arribar a final de recta s’ha decidit a complir el seu càstig, amb la mala fortuna d’anar-se a terra. García ha aprofitat la conjuntura per seguir el seu camí i per pensar fredament en el Mundial. Aquesta primera posició no l’ha pogut assegurar quan ha vist després d’ell a un Ai Ogura imparable. El seu company d’equip l’ha avançat a tres voltes per veure la bandera de quadres amb un ritme clarament superior. Prova d’això han estat els gairebé quatre segons que han separat al vencedor, Ogura, del segon classificat, García.

Jake Dixon (CFMoto Inde Aspar Team) ha completat el podi en creuar la meta tercer. L’anglès ha protagonitzat una batalla titànica amb pilots com Jeremy Alcoba (Yamaha VR46 Master Camp Team), que finalment ha estat quart, o Senna Agius (Liqui Moly Husqvarna Intact GP), cinquè. Avui, alguns dels representants de casa no han tingut la mateixa fortuna que els premiats. Pilots com Daniel Muñoz, Manu González o Arón Canet s’han unit al grup de retirats juntament amb Aldeguer.

Ai Ogura: “Ha estat un resultat inesperat perquè m’ha costat tot el cap de setmana i he sentit que no tenia ritme per anar amb els més ràpids. Tot i que he perdut algunes posicions en la sortida, he pogut remuntar. He vist que altres pilots patien amb els pneumàtics i jo no, així que ho he aprofitat”.

Moto3™: David Alonso suma la seva quarta victòria de l’any al Circuit

David Alonso està començant a mostrar un estil de pilotatge amb segell propi i és que, novament, el representant del CF Moto Gaviota Aspar Team ha obtingut una victòria orquestrada en les últimes voltes de l’assalt. La iniciativa la portaven Ivan Ortolá (MT Helmets – MSI), el poleman, Daniel Holgado (Red Bull GASGAS Tech3) i Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP), amb un Alonso que es deixava veure de tant en tant. No obstant això, no estaven sols, ja que l’escamot del capdavant ha arribat a ser de fins a 17 pilots.

Aquests pilots s’han anat alternant en les primeres posiciones constantment i no ha estat fins a les dues últimes voltes quan el nombrós grup s’ha partit. Alonso, Ortolá i Veijer han aconseguit una petita escletxa, amb Holgado, José Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo) i David Muñoz (BOE Motorsports) seguint el seu rastre a uns segons. Però aquest últim grup no estava satisfet, i s’ha vist clar amb el ritme de Rueda en particular.

En la penúltima volta, José Antonio Rueda s’ha unit al top 3, però no s’ha quedat aquí. Poc després, el de Sevilla no s’ho ha pensat i li ha pres l’última posició de podi a Veijer. En la celebració, finalment s’ha unit David Alonso com a primer classificat i Iván Ortolá com a segon. Alonso, a més de ser el pilot amb més victòries enguany i vèncer per segon any consecutiu al Circuit, també s’ha posat líder de la categoria petita del Mundial de Motociclisme.

David Alonso: “Estic molt content, hem fet un gran treball aquest cap de setmana. Arribàvem amb l’opció de poder liderar el campionat i hi havia més cartes en joc, així que havíem de lluitar. Jo em volia posar líder, però igual que pots pujar també pots baixar ràpid, la temporada es molt llarga”.

MOTOGP - Circuit Barcelona-Catalunya

Imatge-portada: Moto Aleix Espargaró
Font i Imatges: Medis-Circuit Barcelona-Catalunya