La competició 31 de maig……..
-
Al Circuit de Barcelona-Catalunya
-
La Fórmula 1 Aramco
-
Programa de l'1 de juny de 2025
-
35a edició de l’esdeveniment
-
Gran Premi d’Espanya 2025
-
75è aniversari de la Fórmula 1
McLaren s’ha superat avui (31 de maig) al Circuit de Barcelona-Catalunya. Per segona vegada aquest any, l’escuderia de Woking ha col·locat els seus dos pilots en la primera línia de graella del FORMULA 1 ARAMCO GRAN PREMI D’ESPANYA 2025.
Ho va fer ja a Austràlia per a obrir el curs esportiu, i no ho havia pogut tornar a aconseguir. Fins avui. El traçat barceloní sembla ressaltar les fortaleses dels líders del Mundial, que avui han estat invencibles. El cop d’autoritat ha estat per partida doble per a Oscar Piastri, que desempata amb Max Verstappen i es converteix en el pilot amb més pole positions aquest 2025.
El líder del Mundial ho ha tingut tot de cara per poder mantenir aquest paper després del seu pas per Barcelona. Com s’ha vist ja en aquesta primera part de la temporada, el seu company Lando Norris no deixarà que se surti amb la seva. El temps de referència de Piastri ha estat de 1:11.546, mentre que Norris ha parat el cronòmetre en 1:11.755. Max Verstappen i Red Bull s’han volgut unir a aquesta festa des de la tercera posició.
Després d’aquest top 3, les posicions immediates queden bastant obertes per a demà. El quart lloc ha estat de George Russell i Mercedes, mentre que el cinquè lloc se l’han adjudicat Lewis Hamilton i Ferrari. Els altres dos pilots d’aquestes escuderies, Kimi Antonelli i Charles Leclerc, han estat els següents classificats, reafirmant la igualtat entre aquestes dues grans marques.
Fernando Alonso, per part seva, ha sorprès a tots els aficionats amb una volta impecable que l’ha situat momentàniament en la cinquena posició. El bicampió del món ha apostat per un sol intent per a poder tenir un joc extra de pneumàtics nous per la cursa, la qual es presenta especialment dura per les altes temperatures i la degradació. El temps d’Alonso ha estat de 1:12.284.
Si Aston Martin ha confirmat aquest pas endavant al Circuit de Barcelona-Catalunya, Williams ha fet tot el contrari. Alexander Albon i Carlos Sainz han caigut a la Q2 i la Q3 respectivament i partiran 11è i 18è. El madrileny haurà de treballar com mai per no trencar aquesta estadística que manté al Circuit, i és que sempre ha puntuat aquí.
Amb un dels pesos pesants de l’esdeveniment fora de combat, Carlos Sainz, hi ha hagut un altre que tampoc ha pogut oferir l’espectacle que hagués desitjat a l’afició. Franco Colapinto serà penúltim demà per una sessió de classificació per a oblidar. L’argentí s’ha detingut en diverses ocasions, tant al pit lane -el qual ha brindat la imatge curiosa del dia- com a la pista.
Victoria per a Verschoor i lideratge per a Dunne a F2®
Alexander Dunne pot estar més que satisfet amb la jornada d’avui, i és que el pilot del Rodin Motorsport ha estat l’autèntic protagonista de la cursa a l’esprint. Encara que no ha pogut guanyar, un honor que sí ha tingut Richard Verschoor (MP Motorsport), Dunne s’ha emportat una medalla de plata que li ha servit per a pujar fins la primera posició del campionat i per marcarla volta ràpida de la prova.
El mèrit ha estat considerable, atès que Dunne sortia des de la penúltima línia de la graella a causa d’una penalització de deu segons per provocar una col·lisió en l’anterior esdeveniment. La seva remuntada ha estat el factor més espectacular de l’assalt.
Igual de sorprenent resulta el resultat de Rafael Villagómez (Van Amersfoort Racing), el pilot que tancava la graella invertida i que finalment ha pujat al tercer esglaó del podi. Pepe Martí ha estat en la part mitjana de la classificació lluitant incansablement durant tota la carrera. Al final, el pilot de Campos Racing ha estat 14è.
Cursa a l’esprint d’infart de la F3®
Les 21 voltes de la Formula 3 es podrien resumir en sorpreses, ensurts i emoció fins al final. Ja per començar, en el moment de la sortida s’ha quedat detingut Tuukka Taponen, amb l’agreujant de Rafael Camara col·lidint contra ell en no poder esquivar el seu cotxe. Això ha provocat la retirada de tots dos pilots. La situació de Camara (Trident) ha estat pitjor que la de Taponen, ja que el brasiler, que lidera el campionat, ha regalat valuosos punts a un dels seus contrincants.
La victòria ha estat per a Ivan Domingues (Van Amersfoort Racing), un pilot que no havia estrenat encara el seu caseller de punts, amb el seu company d’equip Santiago Ramos en segona posició. En aquesta caça de punts s’ha vist més beneficiat Nikola Tsolov, el tercer del dia. El pilot de Campos Racing s’ha col·locat segon en la general, per darrere de Camara.
Un altre pilot que podria haver estat entre els premiats, Noah Stromsted (Trident), s’ha vist forçat a abandonar a tres voltes del final per problemes mecànics. Els representants de casa, Mari Boya (Campos Racing) i Bruno del Pino (MP Motorsport), han completat una entretinguda i lluitada cursa, finalitzant en la 7a i 12a plaça respectivament. L’afició ha pogut gaudir especialment amb la remuntada de Boya, que partia 14è.
Pole position per a Schuring en la Porsche Mobil 1 Supercup
La Porsche Mobil 1 Supercup és el certamen de suport que completa el programa esportiu del cap de setmana, i és l’únic que no ha realitzat encara cap assalt. En la tanda d’assajos oficials, Flynt Schuring ha obtingut la pole position amb la seva volta d’1:43.784. Kaegan Masters l’acompanyarà demà en la primera línia de graella. Mikel Azcona i Borja García defensaran la representació de casa. Demà partiran des de la 12a i la 21a plaça respectivament.
Un esdeveniment sostenible
Sota la filosofia de gestió 3C (Consciència, Compromís i Coherència) –que integra els vessants social, econòmic i mediambiental– el Circuit treballa per aconseguir una activitat responsable en la seva missió “Driving for a better future”, en el marc dels Objectius del Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.
Aquest GP, certificat amb l’ISO 20121 i l’ISO 14001, presumeix novament de celebrar-se en instal·lació fotovoltaica d’autoconsum pública més gran de Catalunya. El circuit català compta amb un total de 2.319 panells solars que generen el 50% de l’energia consumida.
Altres de les accions que es promouen són el lloguer de generadors de baixes emissions, la donació d’excedents d’aliments, l’oferta d’aliments de km 0 i ecològics, la presència de fonts d’aigua potable en les zones de públic, la millora de la biodiversitat de les zones verdes, la col·laboració amb empreses amb valor social, la valorització i reciclatge de residus, el foment de la mobilitat sostenible, l’ús de l’economia circular i moltes altres més.
Accés al Circuit
L’accés al Circuit es pot efectuar per qualsevol de les seves portes a partir de les 7:30 h el dissabte i de les 6:30 h el diumenge. Totes les taquilles estan obertes per a qualsevol gestió, així com les seves tribunes i zones de Pelouse. Hi ha una única zona de pàrquing d’espectadors molt àmplia, que s’anirà omplint en funció de l’ordre d’arribada (només amb entrada comprada online prèviament). Més informació i entrades a la WEB -AQUI-