Som en ple estiu, amb un retorn moderat a la normalitat després d'any i mig.
-
Des d'inici de juliol, han iniciat vols diverses aerolínies, però el flux de passatgers i moviment de l'aeroport és encara baix.
-
Amb aquests paràmetres, diverses entitats es van reunir al voltant d'establir un acord institucional per a reforçar l'Aeroport de Reus.
• El Govern, ajuntaments, la Diputació de Tarragona i ens sectorials i territorials reclamen que s'accelerin les mesures per a recuperar l'activitat a la instal·lació.
• Consens en la necessitat que s'executi l'estació ferroviària d'alta velocitat a l'aeroport i s'elabori l'estudi per a la remodelació de la xarxa arterial ferroviària de Tarragona El Govern i les institucions territorials que formen part de la Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus han acordat unànimement reclamar que s'accelerin les mesures per a la recuperació de l'activitat a l'aeroport.
Entre aquestes mesures, l'acord assenyala com a essencials "les infraestructures aeronàutiques per a consolidar l'aeroport de Reus com un aeroport de proximitat per les comarques del Camp de Tarragona i complementari de l'aeroport de Barcelona, per tal de consolidar el model aeroportuari català d'aeroports en xarxa, compost pels aeroports de Barcelona, Reus i Girona".
Una altra mesura que l'acord reclama és l'execució "amb la màxima celeritat" de l'estació d'alta velocitat a l'Aeroport de Reus, en paral·lel "amb l'estudi de viabilitat de la remodelació de la xarxa arterial ferroviària de Tarragona, situant l'aeroport a 30 minuts de l'àrea metropolitana de Barcelona".
D'altra banda, posa de relleu la conveniència que l'aeroport "disposi d'un pla de mesures específic per a la recuperació i el creixement de l'activitat, compartit entre el territori i el gestor aeroportuari", tot incorporant en el pròxim Document de Regulació Aeroportuària (DORA) d'Aena els elements necessaris.
Finalment, l'acord remarca la necessitat que s'analitzin en la redacció en curs del Pla Director de l'Aeroport de Reus les diverses alternatives "d'ubicació futura de la plataforma i la terminal, amb l'objectiu de poder planificar l'aeroport amb la màxima competitivitat".
La Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus està formada per la Generalitat, la Diputació de Tarragona, els Ajuntaments de Reus, Cambrils, Tarragona, Vila-seca i Salou, cambres de comerç de Reus, de Tarragona i de Valls, Port de Tarragona i Federació Empresarial d'Hoteleria i Turisme de Tarragona, que han aprovat aquest acord.
També integren aquesta Taula la direcció de l'Aeroport de Reus i la subdelegació de l'Estat a Tarragona, que s'han abstingut: Per què?, És la pregunta que queda sobre taula.