Una mitjana de 227 € per persona…….
-
Projectat a compra d'ofertes
-
Per a 7 de cada deu persones
-
Black Friday anticipa compres de Nadal
-
Originari dels Estats Units
-
Replica a tot el món
Un any més s'acosta el Black Friday, la tradició que va començar en Estat Units i que ja se celebra en l'àmbit mundial el divendres després del dia d'Acció de Gràcies (el quart dijous de novembre) i que enguany cau el dia 24. És una ocasió que milers d'espanyols estan esperant per a comprar tota mena d'objectes i serveis a uns preus que, en moltes ocasions, superen als de les pròpies Rebaixes de Nadal.
Durant el Black Friday, pràcticament totes les botigues, centres comercials i webs ofereixen als seus clients grans descomptes. Enguany, més que mai, i a causa de la pujada de preus generalitzada i a la situació econòmica, moltes famílies estan esperant per a comprar. I és que, segons una recent enquesta que la web número u d'Espanya en regals experiències, Aladinia, ha fet entre els seus usuaris, 7 de cada deu espanyols compraran alguna cosa en el Black Friday, ens gastarem de mitjana 227 euros i farem cinc compres per persona.
Segons l'estudi fet per l'equip d’Aladinia entre els seus usuaris, un 42% dels espanyols gastaran més enguany que el passat, mentre que un 32% que confessen que gastaran el mateix. El pressupost que destinaran al Black Friday és de 227 euros de mitjana, i, mentre que un 21% gastaran menys de 100 euros, un 13% té pensat gastar més de 400 euros.
Enguany comprarem una mitjana d'uns cinc productes, en els extrems, un 35% només tenen pensat comprar entre una i tres coses, mentre que un 11% pretenen comprar deu o més. Sembla que els espanyols volen aprofitar les ofertes del Black Friday per a comprar regals de Nadal, així ho afirmen el 84% dels enquestats. També es compren regals d'aniversaris, aniversaris o, fins i tot, per a l'amic invisible.
Els espanyols es decanten enguany per comprar moda i calçat, un 26% d'ells compraran aquest tipus de productes, mentre que un 25% gastaran en oci i experiències i un 24% compraran productes de salut i bellesa. Per part seva, un 15% tenen pensat adquirir electrònica, ordinadors i electrodomèstics i tan sols un 10% gastaran en llar i decoració.
Quant a les experiències més demandades, sembla que els espanyols necessiten una mica de relaxació i desconnexió després dels mesos una mica convulsos que portem, ja que un 31% es decantaran per experiències de spa i relax i un 23% buscaran una escapada. En el costat contrari, un 26% prefereixen alguna experiència d'aventura i més de la meitat d'ells volen volar, sigui amb globus, en parapent o en una avioneta. Finalment, un 16% prefereixen alguna experiència relacionada amb la gastronomia.
Tres de cada deu enquestats reconeix que comprarà només si els objectes que busquen tenen un 30% de descompte o més, mentre que el 5% no comprarà si no té un 70% o més. En l'altre extrem, un 31% reconeix que comprarà si el descompte de fins al 20%.
L'equip d’Aladinia ha pogut comprovar que les xarxes socials cada vegada tenen més importància en les seves decisions, i és que un 38% dels espanyols s'assabenta de les ofertes a través d'elles, mentre que un 34% entra en les webs a la recerca d'ofertes i bàners. Per la seva part un 15% troba el que cerca gràcies a les newsletter a les quals s'han apuntat i tan sols un 13% espera al fet que li avisi algun familiar o amic.
I una vegada que arriba el moment d'adquirir el que estàvem buscant, de nou serà un Black Friday molt digital, ja que el 44% afirma que farà les seves compres només de manera on-line, per tan sols un 5% que ho farà únicament en botigues físiques, mentre que la majoria (51%) optarà per comprar tant en línia, com presencial. Per a les compres en línia, el mòbil arrasa com el dispositiu que s'emprarà per a realitzar les compres, un 76% ho farà amb els seus Telèfons intel·ligents, enfront del 20% que utilitzarà l'ordinador i al 5% que ho farà amb una tauleta.
Finalment, quant al moment de compra, un 49% comença a comprar quan veu les ofertes al novembre per si s'esgota el que busquen, mentre que un 36% compraran durant els dies previs o posteriors al Black Friday, ja que creuen que les ofertes són les mateixes, i tan sols un 16% ho faran el mateix dia 24 pel fet que pensen que les ofertes són millors.