L’actualitat passa per al SEO.....
-
Les xarxes Socials
-
TikTok i Instagram
-
Realitzar cerques
-
Descobrir productes
-
Estratègies de posicionament
-
Descobriment dels usuaris
Cada vegada més empreses posicionen la seva marca en les xarxes socials, per això Antíoco Cuesta Cofundador i CEO ens dona les claus de per què les xarxes socials ja no poden ser alienes a les estratègies de posicionament de marca i SEO.
La manera de realitzar cerques en la xarxa i descobrir nous productes s'ha transformat de manera notable en els últims anys, al mateix temps que creixien plataformes socials com Instagram o TikTok. De fet, segons dades que maneja Improove, una de les agències líders a Espanya en posicionament SEO, actualment, quatre de cada deu usuaris de la Generació Z utilitza TikTok i Instagram per a realitzar les seves consultes en línia en lloc de Google.
"El 60% dels usuaris de TikTok de la Generació Z
descobreixen productes i noves marques a través dels seus continguts."
"TikTok ja no és només una plataforma social d'entreteniment, sinó que s'està convertint en una eina clau i de confiança per a consultes en línia. Cada vegada més usuaris ho utilitzen com una font d'informació fiable, desplaçant a Google com a principal mitjà per a trobar productes, serveis i recomanacions", afirma Antíoco Cuesta, que és també directiu de la World Jurist Association.
El mateix professional afegeix "Les marques que continuïn basant les seves estratègies de cercadors únicament en Google, obviant el paper fonamental que juguen plataformes com TikTok, Instagram o YouTube Shorts en els hàbits de consum i descobriment dels usuaris, especialment entre els més joves, estaran perdent una enorme oportunitat d'arribar al seu públic objectiu".
En els últims anys, les empreses han fet un gran esforç a augmentar la seva presència en aquestes plataformes socials, però mentre els esforços dels departaments de mitjans socials se centren en crear continguts que generin visites i engagement en aquestes plataformes, encara queda molt camí per recórrer des del punt de vista del posicionament. A diferència de Google, on les estratègies de SEO estan més establertes, en aquestes xarxes socials les mètriques que operen encara són grans desconegudes i, encara que els departaments de màrqueting i mitjà social aconsegueixin bons resultats en visualitzacions i engagement, pocs tenen el control complet sobre els algorismes i les mètriques que determinen l'èxit en aquestes xarxes.
La necessitat d'adaptar-se i l'auge de les noves plataformes
Amb una comunitat global de més de 1.562 milions d'usuaris actius mensuals, TikTok ha emergit com una plataforma clau no sols per a l'entreteniment, sinó també per al descobriment de marques i productes. Segons les dades de la mateixa plataforma, el 60% dels usuaris de TikTok de la Generació Z descobreixen productes i marques noves a través dels seus continguts, i un 44% dels usuaris van descobrir alguna cosa en TikTok i ho van comprar immediatament l'any passat.
Aquestes dades reforcen la importància de comptar amb una estratègia de captació i posicionament de marca en aquests nous ecosistemes digitals. Els canvis en el comportament del públic a l'hora de descobrir marques i productes estan transformant les dinàmiques en la creació de continguts dirigits al públic objectiu de les empreses, i aquestes han d'acompanyar-se d'una estratègia sòlida de posicionament en plataformes socials com TikTok, Instagram o YouTube Shorts.
"Les empreses que no estiguin ja posicionant-se en aquestes plataformes deixaran d'arribar al seu públic, especialment aquelles que es dirigeixin a un sector de la població més jove. És el moment d'acceptar que Google ja no és l'única porta d'entrada dels consumidors. El públic està en Tiktok i Instagram, i si la teva marca no es mou cap a aquestes plataformes, estaràs perdent vendes", afirma Antíoco Cuesta.
Les persones busquen de manera diferent, i ara confien més en els continguts i recomanacions que consumeixen en aquestes plataformes. En Improove hem vist un creixement explosiu de les vendes després d'implementar estratègies de SEO per a TikTok, Instagram i YouTube Shorts, tant als Estats Units com a Europa. Les dades demostren que són canals imprescindibles. "O estàs, o et quedaràs fora" finalitza Antíoco.