Un futur amb el menjar......

  • Un negoci per emprenedors

  • De gran varietat i possibilitats

  • Des de baixa inversió, fins finançament ampli

  • Unipersonal o d’equip de treball

  • Divers o especialitzat

  • Obert a qualsevol indret, previ estudi

Sense importar l'època o la condició econòmica del lloc, ciutat o país, existeixen tres branques de negocis que actualment són pràcticament infal·libles en el seu resultat: Salut, Menjar i Tecnologia. En aquest article tocarem la millor manera d'emprendre una nova activitat a través dels negocis de menjar, que generalment són rendibles.

El negoci dels menjars

Si vols saber per què un negoci de menjar, la resposta és senzilla: la indústria d'aliments és una àrea de negoci que sempre rendirà fruits, perquè simplement tots necessitem menjar, la varietat és àmplia i els gustos a satisfer molt variats.

Aspectes que realcen la importància d'aquest sector de negoci:
1. Has de saber que els restaurants i bars demanden i impacten en més de 80 branques productives distintes.

2. Existeixen diferents tendències de cuina que es poden aprofitar. En l'actualitat, la cuina gurmet, les postres innovadores, la cuina clàssica o la cuina saludable; totes marquen diverses opcions de negocis.

3. Forma part de l'estil de vida de la societat actual, anar a un bon lloc de menjar per a gaudir amb la parella, família o amics.

4. Aquesta línia d'activitat, pot convertir-se en una franquícia, és a dir, desenvolupar un model de negoci que sigui expansible i brindi oportunitat a altres emprenedors d'iniciar amb un producte i/o servei conegut.

5. Té potencial dins de la indústria turística, perquè capten al voltant del 25% del consumit per turistes nacionals o estrangers.

Començar un negoci de menjar

El primer per a poder engegar un negoci de menjar és disposar d'una idea creativa i que et diferenciï dels teus actuals o futurs competidors, i per a això et suggerim:
• Realitzar un FODA (“Fortaleses”, “Oportunitats”, “Febleses” i “Amenaces”)
• Identificar i conèixer el mercat.
• Tenir clara la inversió financera requerida, i
• Ser pacient i perseverant.

1.-Estudi de mercat
El primer que has de fer és definir correctament les idees de negocis de menjar que vulguis implementar, les quals han de buscar de satisfer una necessitat específica. Algunes tendències són menjars saludables, típiques, veganes o vegetarianes.

Seguidament, coneix l'entorn on aspires a instal·lar el teu negoci, per a això verifica els locals que estiguin en funcionament.

Algun ja ofereix el tipus de menjar que el teu desitges? Coneix als teus competidors, consumidors i possibles aliats.

També has de definir el perfil del consumidor ideal de la teva idea de negoci de menjar: basant-te en el rang d'edat, sexe, patrons de consum, gustos i preferències.

2.-Establir el local
Per a trobar el lloc precís on establir el teu local per a negocis de menjar ràpid, has de conèixer el públic objectiu que aconseguiràs.

Considera diverses modalitats que pots utilitzar, en funció dels teus recursos financers.
• A casa: és un bon lloc per a provar si la rúbrica de la teva elecció tindrà èxit. És la millor plataforma d'enlairament.
• Local: situa el millor lloc dins de la zona geogràfica a on és la teva clientela objectiu. Considera els costos de lloguer i de serveis bàsics que hauries d'afrontar.
• Food truck: aquesta innovadora manera de vendre els teus productes, com una creperia, et permet la possibilitat de mobilitzar-te per tota la ciutat, a fires o esdeveniments i atendre diferents nínxols.
• Dark kitchen: és un nou model de negoci, que estan implementant aquells que no posseeixen un restaurant físic. Només cuines i brindes servei a través de plataformes en línia.

3.-Important Anàlisi financera
Tota anàlisi financera per a negocis de menjar ha de considerar:
• Les premisses macroeconòmiques, són tots els aspectes externs que poden afectar el negoci de menjar. Per exemple, la inflació, taxes d'interès actives i passives.
• Premisses internes, són els aspectes que requereixes conèixer per al funcionament del negoci: costos dels productes, utensilis, serveis bàsics (llum, aigua, lloguer, lavabo), costos de manufactura, empleats.
• Altres premisses que has de considerar en realitzar l'anàlisi financera del teu negoci: serveis externs, preus de venda, projecció del flux de caixa, guany esperat per a 3 anys mínim.
• En el cas de les franquícies de menjar ràpid requereixen una completa anàlisi financera que permeti a les institucions financeres comptar amb informació de primera perquè recolzin el teu pla de negoci d'expansió.
• En qualsevol dels casos, si cerques inversors àngels o finançament, tenir tot ben detallat en el teu pla de negoci t'ajudés exponencialment.

4.-Idees orientatives de negocis

Si necessites algunes idees de negocis de menjar amb els quals començar, et detallem els més sol·licitats, i que mai fallen en la demanda i el paladar dels consumidors.

1. Tacs o flautes: són un exemple de plats típics mexicans que pot degustar qualsevol.

2. Pizzes, hamburgueses i hotdogs (perros calents o frànkfurts ); són altres clàssics del gust de tots i que brinda una gran varietat d'opcions i propostes.

3. Pollastres rostits o a l’ast: un altre clàssic de negocis de menjar del gust de nens, joves i adults per igual, i que et permet crear el teu propi estil que et diferenciï de la resta (a la llenya, carbó o gas), la qual cosa serà una sàvia estratègia.

4. Aletes de pollastre i croquetes: un negoci de baixa inversió inicial, i és un snack ideal per a compartir amb amics al pas per a portar, consumir en barra o taula,

5. Menjar per menú i a la carta: És una excel·lent opció per a aquells que desitgen menjar una menjada d'estil casolà amb preus accessibles. Si vols una mica més exclusiu, servir a la carta et destaqués.

6. El Sushi: en aquest cas has d'assegurar-te de poder comptar amb experts xefs en la matèria i proveïdors de producte fresc i garantit.

7. Sucs, batuts i snacks: és una activitat de baixa inversió i que en el lloc adequat, un petit local pot treure de dificultats a qualsevol.

8. Cafeteria: un negoci clàssic i que ben situat no faltés els clients, que addicionalment poden ser assidus. Oferint cafè amb diversos sabors i aromes de països o processos, pot establir les diferències amb qualsevol tipus de competència. Interessant completar-ho amb varietat de pastisseria lleugera i entrepans calents o freds.

9. Gelateria: Permet establir versions artesanals amb producció pròpia o de subministrament industrialitzat. En la varietat de sabors i presentacions pot radicar l'èxit.

10. Marisqueria: preparant una o diverses línies de producte, com a tapa o plat, com polparia, línia d'ostres, o musclos, oferint producte en fred o calent. L'oferta de vins i caves per a un bon maridatge oferirà un plus al servei. Pots decidir-te amb sabors del país o d'altres arrels com el cebiche peruà, el cranc blau equatorià, els gallimarsots xilens, el sushi de marisc japonès, etc….

11. Servei d'àpats: el menjar i el servei marquen la diferència en un esdeveniment inoblidable. Pots especialitzar-te en una de les tendències actuals com les taules de postres, pastisseria i fruites.

12. Menjadors per a empreses: una opció alimentosa que proporcionés als treballadors de les empreses un plus en la feina de casa, i a tu un nínxol interessant per a abordar. Pot ser que el local sigui de l'empresa i, per tant, es convertirà en un servei d'àpats de menú coordinat amb l'empresa contractant.

13. Cocteleria per a esdeveniments: una altra activitat de baixa inversió i amb major demanda actual. Serveix tot el que els teus clients desitgin, des de begudes exòtiques, còctels amb cava o altres begudes amb alcohol o sense, cervesa artesanal o industrial. Interessant és oferir complementàriament sucs de fruites i mossets. Tot això facilités el fet de brindar una experiència inoblidable.

 

Imatge-portada: Negocis de menjar /Paul-Rysz-bLF3vK_X2Vc-unsplash
Fonts i imatges: MiniKuiners / Redacción Capital2020