Recordant la tragèdia del Titanic i la immensitat del Simfonia dels mars (Symphony of the Seas), el major creuer del món.
Un 2 d’abril de 1912, el Titanic era el vaixell més gran i potser el més luxós del món. El vaixell podia contenir més de 3.300 persones, inclosos membres de la tripulació, i comptava amb diverses comoditats, com ara una piscina i una pista d’esquaix.
La mida impressionant del Titànic va atreure a molts dels individus més rics del món.
El 10 d’abril de 1912, va iniciar el seu primer i també l’últim viatge, dons quatre dies i mig després de salpar de Southampton(Gran Bretanya), el vaixell es va enfonsar a 600 km. al sud de Terranova, després de copejar un iceberg, provocant més de 1.500 morts. Mai va poder arribar al seu destí New York.
Lliçons apreses del desastre
Els preparatius de seguretat inadequats van contribuir a l’elevat nombre de morts del Titanic . Durant el seu viatge, pocs vaixells salvavides, que només podien allotjar el 33% del total de passatgers i tripulació. Això era legal en aquell moment, ja que les regulacions basaven el nombre de vaixells salvavides necessaris d'un vaixell en el seu pes, en lloc de la seva capacitat de passatgers.
Per empitjorar les coses, les investigacions van determinar que els vaixells salvavides del Titanic no s’havien utilitzat a la màxima capacitat i que el capità havia cancel·lat un exercici de salvament previst . Aquests dèficits, entre d'altres, van obrir el camí a nombroses millores en la regulació de la seguretat marítima.
Tractat de la Convenció Internacional per a la Seguretat de la Vida al Mar
Entre les millores, es troba la creació l’1914 del Tractat de la Convenció Internacional per a la Seguretat de la Vida al Mar (SOLAS), que encara avui està en vigor. Considerat com el tractat internacional més important sobre seguretat dels vaixells.
SOLAS s’ha actualitzat nombroses vegades i el segueixen 164 estats, que junts fan bandera del 99% dels vaixells mercants (per tonatge brut) en alta mar
Han passat 109 anys des d’aquell accident i la desaparició del Titànic.
Evolució dels creuers
Ara els creuers o vaixells de passatgers han evolucionat tant que ens resulta quasi impossible comprendre els avanços, que podem veure en directe a els ports de grans creuers de Barcelona i Tarragona.
Per esbrinar-ho, l’hem recollit la visualització gràfica del Titanic al costat de la Symphony of the Seas de Royal Caribbean, que actualment es el creuer més gran del món.
Una de les diferències més grans entre aquests dos vaixells és l'amplada, amb aquesta darrera més del doble d'amplada. Això és degut probablement a les grans instal·lacions de la Simfonia dels mars , que inclou 24 piscines, 22 restaurants, 2 parets d’escalada, una pista de patinatge sobre gel i molt més. Amb un allotjament per a 6.680 passatgers, la Symphony of the Seas també admet una tripulació del 147% més gran.
Canvi dels costos
La Simfonia dels mars supera clarament el Titanic en termes de mida, però també hi ha una diferència de cost substancial. Quan es converteix en dòlars actuals, la factura del Titanic equival a aproximadament 400 milions de dòlars, el cost de la Simfonia dels mars es de 1.350 milions de dòlars
Conclusions d’interés
Amb aquestes dades, es clar que en el transcurs d’aquets 109 anys han passat moltes coses i tenim grans diferencies en l’activitat dels creuers.
Comparatiu entre el Titanic i el Simfonia dels mars: