La Convocatòria 2026...........
-
Per les inscripcions de participants
-
Des del 20 al 30 de gener del 2026
-
Bases Generals de Participació a la Rua Vendrellenca
-
Participen 40 carrosses i 15 comparses
-
Gaudir del Carnaval amb civisme és l’objectiu
-
Tant per petits com per joves i grans
La Rua de Carnaval del Vendrell tindrà lloc el divendres 13 de febrer de 2026, a les 19.30 h, un bon motiu per preparar la programació i confirmar la participació fins al divendres 30 de gener. Com cada any, és una festa que convida a viure d’una manera divertida i diferent un carnaval ple d’emocions i sorpreses, gràcies a la participació activa i espontània dels ciutadans, que transformen la seva personalitat, convertint-se en allò que els agradaria ser aquests dies de festa.
La festa es comença a celebrar Dijous Gras quan arriba el Carnestoltes a la tarda i ofereix el seu satíric pregó que obre el Carnaval. A partir d’aquí, grans i petits s’emmascaren, es maquillen, es vesteixen, actuen... S’hi impliquen en una festivitat tradicional plena d’alegria i moviment ens convida, doncs, a rebre el nostre estimat "Carnestoltes", rei del Carnaval, a ballar al compàs de la nostra característica i espectacular rua de carrosses de divendres 13, a gaudir de les festes infantils que acaparen tot el cap de setmana, a enterrar la sardina Dimecres de Cendra i, en general, a gaudir de la programació que s’ofereix cada any. A més a més, les entitats de la vila també organitzen diverses activitats per als seus socis i conviden a gaudir de la festa amb molta diversió.
"Val la pena no perdre’s aquesta festivitat de colors i música"

Informació general
La Rua de Carnaval del Vendrell tindrà lloc el divendres 13 de febrer de 2026, a les 19.30 h.
La concentració tant de les carrosses com les comparses serà al carrer Abadessa Emma. La formació s’haurà de fer segons l’espai habilitat per cada participant, segons ordre de sortida que s’entregarà en el moment de formalitzar la inscripció.
A les 17.00 h, acompanyats per la Policia municipal es traslladaran totes les carrosses fins al lloc de concentració de la sortida, carrer de Les Flors (inici: cantonada del carrer av. Camp d’Esports) fent el recorregut següent: c/ Abadessa Emma, c/ Francesc de Riera, c/ del Barcelonès, Camí Mas d'en Gual i c/ de les Flors.
A partir de les 18.00 h es farà un control a tots els grups participants (carrosses i comparses) on es comprovarà si disposen de tots els requisits per poder participar a la Rua, tal com s’especifica a les bases. (El control d'alcoholèmia es farà a la Rambla Josep Cañas i Cañas). Qui no hagi passat pel control de comprovació de requisits no podrà participar en la rua.
El Recorregut de la Rua
C/ de les Flors, av. del Camp d’Esports, av. del Baix Penedès, ctra. de Sant Vicenç, c/Transversal, av. Baix Penedès, av. Tancat de la Plana, c/ Roquetes, Pont de França, c/ Quatre Fonts, c/ Muralla, plaça Nova, c/ dels Cafès, c/ Prat de la Riba i La Rambla.
La sortida serà pel carrer de Correus i ctra. del Dr. Robert.
La zona de lluïment, on s’ubicarà el jurat serà a la ctra. Sant Vicenç entre el carrer Montagut i el carrer Transversal.
Per a Inscripcions a la Rua de Carnaval 2026
Des de 20 de gener fins divendres 30 de gener del 2026.
- L’ordre cronològic d'inscripció, serà l’ordre de sortida. Tenint en compte que els grups locals del Vendrell ocuparan les primeres posicions.
- La inscripció només es pot fer en una sola categoria.
- Totes les persones que vulguin participar en la Rua de Carnaval del Vendrell hauran de complir obligatòriament la integritat dels requisits, tant a títol individual com col·lectiu, en la carrossa o la comparsa.
- La inscripció comporta l'acceptació de les normes que la regulen i de la resta de normes establertes per l'organització. En cas que, durant el recorregut, la comparsa o la carrossa no les respectés, perdria el dret de rebre la subvenció.
Documentació a aportar
Les sol·licituds de les subvencions s’han de presentar completes, en el model normalitzat i acompanyades de la documentació següent:
a. Instància de sol·licitud per participar en la rua de carnaval 2026.
b. Fotocòpia de DNI del responsable de grup.
c. Còpia de la pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil.
d. Fitxa d’informació del grup.
Documents justificatius per import de la subvenció (només per les subvencions)
Tots els documents han de ser originals.
En cas d'inscripció de carrossa també caldrà adjuntar:
f. Documentació del vehicle/tractor (permís de circulació, fitxa tècnica, assegurança obligatòria i ITV vigent). (si hi ha remolc (no semiremolc) té documentació pròpia i assegurança pròpia)
g. En cas de vehicle modificat, certificat d'un professional acreditant el bon funcionament mecànic.
h. Documentació de conductor (DNI i carnet de conduir).
On presentar la documentació
En el cas de persones físiques:
• · Registre General de l’Ajuntament del Vendrell. Físicament (plaça Vella, 1, 43700, el Vendrell) o telemàticament a través de la seu electrònica.
• · Qualsevol altre mitjà dels establerts a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
a) Al registre electrònic de l'Administració o organisme a què es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.
b) A les oficines de correus, tal com s'estableixi reglamentàriament.
c) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) A les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.
En el cas d'associacions:
· Telemàticament a través de la seu electrònica.
A tindre en compte
Tots els documents que es presentin han d’anar al mateix nom, aclarint el següent:- Dades del beneficiari de la subvenció: Serà la persona física o entitat que rebrà la subvenció i que haurà de constar com a titular al compte corrent on s’hagi d’abonar la subvenció.- Responsable del grup: Persona de contacte de l’entitat o en el cas que el beneficiari sigui una persona física s’entendrà que serà la mateixa persona.- Nom del grup: Quin és el lema o títol que s’identifica al grup.
S'estableix un màxim de participació de 40 carrosses i 15 comparses en total, sempre i quan l'organització no consideri oportú canviar el límit de participació.
Les subvencions que s’atorgaran són 300,00 € a les carrosses més comparsa i 150,00 € a les comparses.
Premis
- 1r premi carrossa local, 300,00 €
- 2n premi carrossa local 150,00 €
- 1r premi carrossa visitant 300,00 €
- 2n premi carrossa visitant 150,00 €
- Premi a la millor coreografia local 150,00 €
- Premi a la millor coreografia visitant 150,00 €
- Premi a la millor disfressa local, 150,00 €
- Premi a la millor disfressa visitant 150,00 €
Qualsevol dubte podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic, al telèfon 977667379 o bé personalment a la Regidoria de Festes, al c/ Nord, 11 - 1r pis (Esplai de Gent Gran el Tívoli).












