Mobile World Congress 2024…..
-
Epicentre tecnològic mundial
-
Amb tendències globals
-
26-29 de febrer 2024
-
Fira de Barcelona – Gran Via
El Mobile World Congress 2024 obrirà el dilluns 26 de febrer a Fira de Barcelona en els pavellons de Gran Via, com a epicentre tecnològic mundial, a on la intel·ligència artificial IA, o AI, és un dels temes més importants.
A les portes del MWC, tots els membres de l'equip d'intel·ligència de GSMA estan més que ocupats. Estan lluny d'estar sols en aquest front; A tot l'ecosistema mòbil, la gent està preparant el llançament de productes, assajant presentacions, programant reunions i començant a entusiasmar-se. Si estàs llegint això, és possible que siguis una d'aquestes persones. Amb aquesta finalitat, no us perdré el temps; passaré directament a respondre la pregunta que es planteja al títol.
Quines tendències es revelaran aquest any a Barcelona?: Cap.
"Revelar" suggereix un element de sorpresa. I, si som sincers, la majoria de les tendències més importants de la indústria seran ben enteses a l'espectacle. Pensa-hi. La llista de finalistes de GLOMO 2024 ja s'ha anunciat. Les decisions d'estand i de demostració es van prendre fa molt de temps. El mateix passa amb els llançaments de productes i presentacions que s'estan polint. Si esteu al cor de tot, probablement no tindreu una gran revelació al MWC.
Per descomptat, he de reconèixer que aquesta és una visió una mica privilegiada. Al cap i a la fi, els analistes es viuen de la recerca de tendències del mercat. Tenim el luxe de buscar el panorama general. No es pot dir el mateix per a tots els que passen el dia a fons en un tema determinat, innovant dins d'un domini concret. És per això que el meu equip elabora el nostre informe de Tendències globals cada any, investigant el que creiem que serà important. I, per això, el llançarem al MWC aquest any, amb una sessió dedicada a la Zona de Coneixement el dimecres al matí. Si estàs disponible, has d'assistir; et prometo que no et penediràs de la decisió. Tant si ho podeu fer com si no, aquí teniu una vista prèvia i alguns consells sobre què cal buscar en termes de tendències MWC.
• 5G Següent: La història de la monetització. El 5G ha estat la tecnologia de banda ampla mòbil de més ràpid creixement, amb una trajectòria que representarà la meitat de totes les connexions mòbils l'any 2030. La monetització de les inversions en 5G, però, continua sent un treball en curs tant en els fronts B2B com B2C.
• 5G Següent: la història 5G-Advanced. Amb la finalització de les especificacions de la versió 18 de 3GPP a mitjans d'any, l'arribada de solucions 5G-Advanced és imminent. La missatgeria dels proveïdors va començar de debò fa gairebé dos anys, despertant l'interès per una tecnologia que hauria de servir de pont cap a 6G.
• FWA: cas d'ús de ruptura de 5G. Si hi ha hagut una història d'èxit brillant per a la monetització de 5G, ha estat l'accés sense fil fix. Per descomptat, encara és una proposta (en gran part) de consumidors, però és molt additiva als serveis de banda ampla mòbil. I, a mesura que el 5G entra en nous mercats, incloses les economies en desenvolupament on no hi ha infraestructura de banda ampla de línia fixa, hauríem de veure un creixement continuat.
• Gen AI Revolution. Si el 2023 va ser l'any en què la IA generativa es va generalitzar, també va ser un any en què la majoria de les organitzacions, incloses les telecomunicacions, van començar a entendre el seu potencial. A partir d'un any (aproximadament) d'aprenentatge, el 2024 hauria de ser un any en què les proves es converteixin en comercialització de Gen AI al món real, amb l'esperança de resoldre les dues grans preocupacions dels operadors: el RoI i la maduresa tecnològica.
• Núvol vs. Edge . Sí, és una falsa dicotomia. La qüestió no és de "núvol O vora", sinó com es pot integrar "núvol I vora" amb el millor efecte. A mesura que les evolucions del 5G impulsen les arquitectures natives del núvol i les aspiracions B2B del 5G requereixen actius tant de punta com de núvol per satisfer les demandes dels usuaris, aquest "I" serà cada cop més important.
• El futur de l'entreteniment. Des dels casos d'ús emergents del metavers fins a l'envasament de serveis de jocs i jocs múltiples, els operadors i l'ecosistema mòbil han estat ajudant a donar forma al panorama de l'entreteniment durant anys. L'impacte de la democratització i l'ús generalitzat de la IA en aquest panorama tindrà implicacions àmplies que haurien de començar a desenvolupar-se aquest any.
• Privat sense fil: tria la teva pròpia aventura. Entre el 2022 i el 2023, el nombre d'operadors que ofereixen o provaven solucions sense fil privades 5G gairebé es va duplicar, i va establir que el 2024 fos un any d'ampliació de la tracció dels clients. I, tanmateix, parlar de "sense fils privats" com a cosa monolítica és enganyós: les xarxes tenen diverses formes per a diverses demandes verticals, alimentant una àmplia gamma d'actors de l'ecosistema i dinàmiques competitives complicades.
• eSim: acceleració i simplificació. A mitjan 2023, els serveis eSIM havien estat llançats per uns 400 operadors a 116 països, un augment impressionant que presagia un major impuls del mercat. I, tanmateix, això significa que la gran majoria dels operadors encara no han llançat. Tot i que s'espera una acceleració del consumidor a partir del 2026, el 2024 serà fonamental per establir-ho.
• NTN i el punt d'inflexió del satèl·lit. Tot i que gran part del 2022/2023 es va dedicar a provar noves constel·lacions de LEO, el 2024 es veurà una transició cap a llançaments comercials... alimentant respostes a totes les preguntes importants: dominaran les aplicacions de consumidors o empresarials, es materialitzarà el suport del dispositiu, com integraran els operadors el satèl·lit a les seves ofertes de serveis?
• Sostenibilitat i Circularitat. Una vegada hi havia, la discussió sobre la sostenibilitat per a les empreses de telecomunicacions es referia principalment a l'eficiència energètica, que es va impulsar a l'excés quan la inflació dels preus de l'energia va disparar. Cap al 2024, la conversa ha crescut fins a incloure la circularitat, l'ús de les energies renovables i el sentiment del consumidor, subratllant l'amplitud i la importància del tema.