L'enogastronomia el futur turístic.....
-
Estratègia de Catalunya 2022-2027
-
Un model innovador 4D i 4S
-
Amb una inversió de 12 milions d'euros
-
De fons propis i europeus Next Generation
L'estratègia que ha de permetre definir un model de desenvolupament turístic que converteixi el territori català en una destinació enogastronòmica internacional de referència per al món, que permetrà accelerar en 3 anys el desenvolupament que, sense ella, costaria una dècada.
La Direcció General de Turisme presenta la seva estratègia amb la intervenció del conseller Roger Torrent.
Aquesta estratègia ha de permetre definir un model de desenvolupament turístic que converteixi el territori català en una destinació enogastronòmica internacional de referència.
Per mitjà d'aquest pla, a cinc anys vista, s'estructurarà una oferta de valor atractiva, competitiva i segmentada per tipus de públic, i basada en els models 4D (desestacionalització, diversificació, desconcentració i augment de la despesa) i 4S (segura, saludable, singular i sostenible).
El seu desplegament preveu comptar amb 8 milions d'euros provinents dels fons europeus Next Generation, en el marc del Pla Nacional de Turisme Gastronòmic. Així mateix, la Direcció General de Turisme aportarà 4 milions d'euros, xifra que suposarà una dotació pressupostària total de 12 milions d'euros. Es tracta d'una inversió de país mai vista en aquest àmbit que ens permetrà accelerar en 3 anys el desenvolupament que, sense ella, costaria una dècada.
El turisme enogastronòmic esdevé clau en la transformació del model turístic català, ja que permet oferir propostes per promoure l'arribada de visitants durant tot l'any, estendre-la arreu del territori i comptar amb turistes que gasten 3,5 vegades més respecte dels que ens visiten per altres interessos. A més, gràcies al seu potencial, valor estratègic i atractiu, el turisme enogastronòmic ens permet reforçar internacionalment la marca turística Catalunya.
Un bon present i futur per al turisme a Catalunya!!!