Una idea, una emprenedoria…….

  • Des del batxillerat

  • 3 joves emprenedors: Ferran David i Arnau

  • De l'Empordà, Costa Brava

  • Creen la ginebra “Sa Tuna Gin”

  • Amb projecció en el sector

  • Avui, més de 250 restaurants l'ofereixen

Una ginebra artesanal creada per tres joves emprenedors de l'Empordà ha aconseguit, en menys de dos anys, posicionar-se en més de 250 restaurants de Catalunya, inclosos establiments amb estrella Michelin com El Celler de Can Roca o Via Veneto. El producte, batejat com Sa Tuna Gin, es destil·la en la Costa Brava i ha captat l'atenció del sector gastronòmic pel seu origen local i la seva cuidada elaboració.

La ginebra va néixer en 2020 com un projecte acadèmic i va començar circulant de manera limitada entre professionals del sector hostaler. El bon acolliment inicial va portar els seus creadors a professionalitzar la proposta i llançar-la al mercat en 2023. Avui, la seva presència no sols s'estén pel canal de restauració, sinó també en espais culturals i d'oci vinculats a l'estil de vida mediterrani.

A la Costa Brava neix Sa Tuna Gin

Destil·lada en alambí de coure i composta per 15 botànics, Sa Tuna Gin destaca pel seu perfil suau i fresc, amb baixa sensació alcohòlica. El seu nom ret homenatge a la cala Sa Tuna, a Begur (Girona), i el seu disseny busca transmetre la identitat natural i serena del paisatge mediterrani.

“Sa Tuna Gin neix del desig d'elevar la nostra terra. Des del primer moment vam tenir clar que volíem apostar per una ginebra artesanal amb qualitat pròpia que ens permetés connectar amb un consumidor exigent, que valora tant la qualitat i proximitat, com la coherència”, assegura Ferran Monfort, cofundador de Sa Tuna Gin.

A la Costa Brava neix Sa Tuna Gin

Per part seva, Pere Monje, director i propietari de Via Veneto declara que: “Ens fa molta il·lusió tenir un producte amb la voluntat de reflectir d'on ve; una ginebra que transmet tota la riquesa botànica de l'Empordà.”

De cara a aquest estiu, la marca reforça la seva presència en el canal experiencial i és la triada com a ginebra oficial en diversos espais de referència de l'oci i la cultura mediterrània: el Festival de Cap Roig, Nits de Barcelona, Cerdanya Summer Fest, Mes Sorrer i The Santa Market.

A més de la seva creixent presència en la restauració i els esdeveniments, Sa Tuna Gin també ha captat l'atenció de cares conegudes com el cantant Miki Núñez o Can Putades, que ja l'han compartit en les seves xarxes socials.

Sobre Sa Tuna Gin

Sa Tuna Gin és una ginebra artesanal nascuda en la Costa Brava i creada per tres emprenedors locals de 21 i 23 anys amb l'objectiu d'elevar l'essència d'aquest territori en una beguda única. Destil·lada en alambí de coure amb 15 botànics, Sa Tuna Gin destaca pel seu perfil suau, fresc i equilibrat. El seu disseny, inspirat en la tradició marinera i el paisatge mediterrani, reforça el seu caràcter autèntic i sofisticat. Compromesa amb la sostenibilitat i l'excel·lència, la marca s'ha consolidat en el canal gurmet i la restauració, comptant amb presència en més de 250 restaurants, inclosos varis amb estrella Michelin.

A la Costa Brava neix Sa Tuna Gin

Imatge-portada: Ferran David i Arnau, els 3 joves emprenedors
Fonts i Imatges: Destil·leria Empordà/Satunagin.