Ha sigut una forta competició......
-
El Primer Round Robin
-
Dies 29, 30 i 31 d’agost i 1 de setembre 2024
-
A les aigües de Barcelona
-
Part de la Louis Vuitton Cup
-
Un Ajustat lideratge
-
Segon Roud Robin des del 3 de setembre
Aquest primer de setembre, Barcelona ha ofert unes excel·lents condicions, amb una brisa de l'est que oscil·lava al voltant dels 10 nusos i ha permès al comitè de regates muntar un camp de regates davant de la Barceloneta per brindar al públic un magnífic espectacle de vela. Els regatistes també han estat fantàstics, omplint el dia d'acció amb canvis de lideratge, creuaments de pas, tàctiques de match-racing i execució dignes d'anunci, no tan sols per a la Louis Vuitton Cup, sinó també per a tot l'esport de la vela al nivell més alt.
A la classificació general (incloent-hi el Defensor), tres equips han acabat el primer Round Robin amb quatre punts: Emirates Team New Zealand, Luna Rossa Prada Pirelli i INEOS Britannia. D'altra banda, la classificació exclusiva de Desafiaments la lidera Luna Rossa Prada Pirelli amb una puntuació perfecta de 4-0.
El principi de la classificació és clar, i és al final on la batalla està servida: Alinghi Red Bull Racing i Orient Express Racing Team, que avui han perdut regates importants, que podien haver guanyat, s'enfronten a la lluita de les seves vides al segon Round Robin, que està programat per dimarts.
Els suïssos han perdut la seva primera regata contra Emirates Team New Zealand per desqualificació, després que un problema amb el pal i la vela major els obligués a tornar al Port Vell i que, en tornar al camp de regates, no complissin els requisits del marge. Una regata ajustada contra un implacable Luna Rossa Prada Pirelli en el seu segon encontre deixa els suïssos amb zero punts al Round Robin inicial.
“Lideratge ajustat al final del Primer Round Robin de la Louis Vuitton Cup”
Arnaud Psarofaghis, patró d'Alinghi Red Bull Racing, és més que conscient de la situació a què s'enfronten i sap que necessiten un bon inici al Round Robin 2. Quan se li ha preguntat per la situació de l'equip, Psarofaghis s'ha mostrat positiu: "L'ambient és molt bo. Sabem que hem de sumar punts, i per això hem de guanyar proves. Hem de començar aviat, en cas contrari no podrem continuar fent-ho. Cada dia ho intentarem una vegada i una altra i intentarem arreglar el que ens falta. És ara o mai, així que estem desitjant que arribi dimarts per sortir a l’aigua i fer bones regates”.
Després de fer una regata realment impecable, Francesco Bruni ha deixat clar que Luna Rossa és aquí per guanyar: “És molt important fer-ho bé, perquè volem estar a semifinals i no ser els primers a tornar a casa. Ens estem centrant molt a navegar bé i també a aprendre per al futur. No es tracta només d'aconseguir resultats, sinó de trobar l'equilibri entre aconseguir bons resultats i millorar dia rere dia. Per això entrenem abans i després de les regates, per continuar millorant”.
Orient Express Racing Team tenia una gran oportunitat avui per assegurar-se un punt vital, però s'han enfrontat a un INEOS Britannia que s'ha recuperat molt bé de dues penalitzacions a la primera cenyida, per aconseguir la victòria i acabar amb les esperances franceses. Quentin Delapierre, patró de l'Orient Express Racing Team, s’ha lamentat d'una altra derrota propera al rival: “Ha estat una gran lluita i això és molt positiu. El nostre vaixell va cada cop més de pressa i les nostres maniobres són cada vegada millors. Estic molt orgullós de l’equip i també de la sortida, aquesta vegada; crec que tot va cada vegada millor. Només necessitem fer les coses amb una mica més de precisió per guanyar regates, però no estem gaire lluny”.
Dylan Fletcher, timoner de babord de l'INEOS Britannia, s'ha mostrat alleujat amb el resultat, i satisfet en general amb la velocitat del Britannia: "Per ser justos, el nostre entrenador de sortides (Ian Williams) va dir que necessitàvem una bona batalla, així que li hem donat! Però ha estat bé veure el Britannia tan veloç i ens hem sentit confiats allà fora, així que hem de seguir aprofitant aquest impuls i ara és el moment del Round Robin 2”.
La darrera regata del Round Robin d'obertura de Louis Vuitton Cup ha estat un clàssic entre Emirates Team New Zealand i NYYC American Magic, dos equips que tenien alguna cosa per demostrar, guanyar i aprendre l'un de l'altre. Ha estat una batalla tensa i renyida des del principi, amb un match-race de manual i una execució mil·limètrica que ha donat molts canvis de lideratge abans que els kiwis aconseguissin una posició magistral a la segona empopada i una gran lectura de la pressió del vent per a fer-se amb un avantatge que ja no han perdut.
Emirates Team New Zealand ha tingut una oportunitat per provar el vaixell després de la seva reconstrucció de divendres, i Andy Maloney, trimmer del Taihoro, s'ha mostrat més que satisfet amb la regata contra el NYYC American Magic: “L'equip de terra va fer un esforç increïble per treure'ns ahir com ho van fer, i hi ha hagut bones sensacions al vaixell... les rolades de vent, però, han estat molt difícils de llegir. A la primera cenyida no hem sabut llegir-les bé i ens hem castigat una mica, però a partir d'aquí crec que hem navegat molt bé, mantenint-nos a les rolades quan hem pogut i separant-nos quan hem tingut l'oportunitat de passar-los. Però ha estat extremadament difícil i crec que es pot estar al davant pel camp de regates tant en les rolades com en diferents ratxes”.
Tom Slingsby, timoner d'estribord del NYYC American Magic, s’ha carregat amb part de la culpa de la seva derrota d'avui: "Hem fet una primera volta molt bona, estàvem per darrere al primer creuament i després els hem aconseguit atrapar a la porta de sobrevent. Hem fet un bon tram, liderant fins a la balisa de sotavent, i ha estat bé, però a la segona volta ha semblat que ells maniobraven una mica millor que nosaltres. Hem intentat igualar-los un parell de vegades i llavors semblava que se'ns acostaven i, amb les mans amunt, he dit: 'mira, ens hi estem fent mal, deixem-los anar i concentrem-nos en nosaltres mateixos i en intentar veure les ratxes', però he triat el moment equivocat per fer-ho”.
Ara només queda un dia de descans programat (2 de setembre), abans que comenci el Round Robin 2, i la majoria dels equips optaran per dedicar-lo al manteniment, abans que comencin les proves de dimarts, de manera que podria ser una semifinal decisiva entre Orient Express Racing Team i Alinghi Red Bull Racing a la primera regata.