Agències de Viatge, avui són el gran interrogant
-
Més de 1.000 Agències en aquest procés
-
Recuperació lenta, futurista o impossible
-
Transformació integral
No estem enfront d'un "turicidi", estem enfront de la "turifallida" o la transformació forçosa i urgent de les agències supervivents, així com la seva operació. La reducció substancial d'oficines, de personal, i el creixement de l'activitat que s'ha denominat "teletreball" en les fases que és possible. Sembla que aquestes tres paraules hauran d'incloure's en el nou diccionari turístic ........
Fa prop de dos anys (setembre del 2019), el meu amic Mesalles (qui ens va deixar inesperadament per la pandèmia), publicava un article d'opinió titulat "THOMAS COOK Y SU TURICIDIO" en el qual comentava el "turicidi" (d'aquell moment) d'una de les majors agències i operadores de viatges en el món: "Thomas Cook". -Article que em permeto reproduir al peu, en el seu honor-.
Des de març 2020, l'activitat turística ha rebut un gran cop, un altre cop, el de la pandèmia que tots identifiquem i sofrim amb claredat, i a la que molt poc coneixem de quan va iniciar, com es va propagar i tampoc perfilem la seva total finalització. En el millor dels casos, hauran estat a prop de dos anys de paralització del sector i la seva afectació directa en major o menor grau, i a la qual seguiran prevencions latents, rebrots i qui sap que més fins al poder arribar a la normalitat, si arriba, de l'operació de les agències de viatge i el turisme mundial.
Amb tota seguretat, el sector turístic, serveis i productes, sofriran una reestructuració en la comunicació, oferta de serveis, reserves, contractació, fins i tot del turisme en si, amb destinacions positives i altres d'alt risc o tancats.
La tecnologia informàtica i la prevenció sanitària, s'incorporarà a tota la nova operació, diria que fins i tot es convertirà en l'eina "protagonista" d'aquest futur turístic, canviant tot allò que fins ara eren les formes habituals. El turisme tal com el coneixem, deixarà pas al turisme virtual?, personalment no ho crec, ens agrada tocar, assaborir, conèixer i viure-ho en directe.
Les declaracions recents ens fan arribar el crac (fallida) de més de 1.000 agències i operadors a Catalunya, a les quals se sumen hotels, restaurants, aerolínies, oci i altres serveis al voltant de l'activitat turística, conjunt que representa un 20, tal vegada un 30% de les empreses de tota grandària.
L'OMT Organització Mundial del Turisme i diversos governs de països, informen de signes de recuperació, de reactivació en diverses àrees i la turística especialment. Per això, les agències de viatge i l'operació en general no poden esperar a demà, ahir, especialment "avui", han de treballar per a superar-se, adaptar-se i subsistir als canvis immediats i radicals que requereix el turisme i la humanitat en aquest futur immediat.