Ha finalitzat la competició……..
-
Barcelona a vibrat emocions per quatre dies
-
300.286 persones han ingressat al circuit
-
Circuit de Barcelona-Catalunya
-
Per la 35a edició consecutiva
-
FORMULA 1 ARAMCO Gran Premi d’Espanya 2025
-
75è aniversari de la F1®
Piastri posa fi al regnat de Verstappen i Hamilton al GP d’Espanya de F1. Des de 2015, cap altre pilot havia aconseguit pujar a l’esglaó més alt del podi del Circuit de Barcelona-Catalunya. El Circuit ha ofert un escenari de primera per a celebrar la 35a edició consecutiva del FORMULA 1 ARAMCO GRAN PREMI D'ESPANYA 2025 a les seves instal·lacions. Coincidint amb el 75è aniversari de la F1®, un total de 300.286 persones han pogut gaudir d’aquesta doble celebració històrica en el còmput dels quatre dies (dijous 9.172, divendres 59.002, divendres 106.210 i diumenge 125.902).
Els assistents han vibrat com mai amb una infinitat d’activitats que s’han repartit per tot el traçat: concerts, doble Fan Zone, activitats infantils, pit walk, open track i moltíssim més. I, en l’apartat esportiu, el Gran Circ tampoc ha defraudat. Oscar Piastri s’ha emportat una merescuda victòria, convertint-se en el primer pilot des de Nico Rosberg (2015) a robar-li la medalla d’or a Max Verstappen i a Lewis Hamilton. Els dos campions del món s’han anat alternant en el primer esglaó del podi durant les últimes nou edicions. Fins avui.
Oscar Piastri ha dut a terme un autèntic recital. L’integrant de McLaren ha aconseguit a Barcelona la pole position, la victòria i la volta ràpida de la cursa, demostrant que té motius per a continuar sent el líder del Mundial. El seu major contrincant ha tornat a ser l’altra bala “papaia”, el seu company Lando Norris. El britànic, així i tot, no ha tingut opcions massa evidents de prendre-li el mandat a Piastri, així que s’ha conformat amb la segona posició.
Max Verstappen es moria de ganes de pujar al podi. L’holandès ha arribat a rodar segon, però en contrapartida ha protagonitzat un final de cursa agònic i negatiu per a ell, que sens dubte ha captat tota l’atenció dels espectadors. Amb la sortida de pista de Kimi Antonelli a onze voltes del final, el cotxe de seguretat ha fet la seva aparició per a canviar-ho tot.
La cursa s’ha rellançat a només cinc voltes, amb Piastri, Norris i Verstappen al podi provisional. Aquest últim ha perdut una mica el control del Red Bull i s’ha vist sorprès a la recta per Charles Leclerc. En aquesta maniobra, George Russell també ha volgut el seu protagonisme, avançant a Verstappen i provocant entre ells un petit toc.
Verstappen, notablement enfadat, li ha retornat la jugada amb toc evident inclòs, per després retornar-li la posició i així evitar una sanció. Però ja ha estat tard, perquè direcció de cursa ha decidit penalitzar amb deu segons al vigent campió, fent-li baixar de la cinquena a la desena posició. Leclerc ha heretat una tercera plaça molt polèmica, que també ha estat investigada al final de la cursa.
Fernando Alonso ha sumat els primers punts d’any en la cursa de casa. L’espanyol ha reconegut que no ha estat una prova fàcil, però que ha sentit els ànims de l’afició especialment en les últimes voltes, amb totes les distàncies dissipades després del cotxe de seguretat i amb més opcions de remuntada. L’asturià ha estat novè finalment.
Carlos Sainz probablement està menys satisfet que el pilot d’Aston Martin amb la seva actuació d’avui. El madrileny ho ha intentat tot, però les condicions no l’han acompanyat. Una topada a la sortida, un canvi d’aleró i una mica de falta de ritme han estat alguns dels detonants de la seva 14a plaça.
F2®: Lindblad i Campos Racing generen confiança
Arvid Lindblad i Campos Racing han aconseguit avui una bonica i estratègica victòria. Part del treball el van avançar ja el divendres, quan es van adjudicar la volta ràpida en classificació, però avui han confirmat que són una unió que genera confiança. La seva actuació ha estat més que sòlida, en un assalt difícil de gestionar per la degradació dels pneumàtics.
L’estratègia que semblava vencedora era la del pneumàtic dur per a després passar al tou, però els pilots que han seguit aquest camí han patit de debò al final. Lindblad ha pogut resistir en la posició d’honor per un tardà cotxe de seguretat. Sebastián Montoya (Prema Racing) i Richard Verschoor (MP Motorsport) venien molt forts, però al final s’han hagut de conformar amb la segona i la tercera posició respectivament. El nou líder del certamen després de la cursa a l’esprint d’ahir, Alexander Dunne (Rodin Motorsport) ha tancat un top 5 en el qual perfectament podria haver estat el representant de casa, Pepe Martí.
L’altre integrant de Campos Racing afrontava una prova complicada des de l'11a plaça. Les primeres voltes del català han estat claus per a remuntar nombroses posicions. Martí s’ha arribat a veure fins i tot en la primera plaça per uns instants, però una parada una mica lenta ha fet que el treball se li compliqués novament. Martí també ha estat un dels pilots que s’ha vist afectat per la degradació dels seus pneumàtics en la part final de la prova.
F3®: Camara, una mica més líder
Rafel Camara ha compensat sobradament el nefast dia que va viure ahir. El líder del certamen ha sumat nombrosos punts després de signar la seva tercera victòria de l’any. El pilot de Trident ha aprofitat la seva posició de partida des de la pole position i no ha donat opció a cap dels seus rivals. El resultat d’avui també li serveix per a posar la nota positiva a la cita, ja que ahir no va poder acabar la cursa a l’esprint per una col·lisió amb un dels seus rivals.
Theophile Nael (Van Amersfoort Racing), des de la segona posició, ha estat un altre dels pilots que ha estat a l’altura. El francès ha estat un habitual al top 3 al llarg de les 25 voltes, lluitant amb diferents pilots per la medalla de plata. El seu company d’equip Alessandro Giusti ha copat el podi de la categoria més petita.
Nikola Tsolov, el segon classificat del campionat, ha signat una 5a plaça molt merescuda, i és que el pupil de Fernando Alonso ha tingut una sortida fluixa, en la qual s’ha vist superat per molts dels seus rivals, malgrat sortir des de la primera línia de la graella.
Mari Boya i Bruno del Pino, els dos pilots locals, es troben en la part baixa de la classificació per algunes penalitzacions: del Pino ha sumat 5 segons per excedir els límits de pista i a Boya li ha tocat afegir-se 10 segons per sortir de la pista i guanyar avantatge en la lluita amb un altre rival.
Porsche Mobil 1 Supercup: Ghiretti aconsegueix la seva segona victòria
Alessandro Ghiretti (Schumacher CLRT) ha aconseguit al Circuit la seva segona victòria a la copa monomarca. Ho ha fet després d’un recital en el qual ha dominat de principi a fi. Robert de Haan i Marvin Klein (BWT Lechner Racing) han fet una cosa molt similar, ja que han monopolitzat la segona i la tercera plaça respectivament sense descans.Mikel Azcona (Hadeca Racing), el campió del món de turismes i representant nacional, ha estat en el grup del capdavant lluitant però, al final, dues sancions per no respectar els límits de pista l’han fet caure en la classificació fins a la 14a plaça. El seu company d’equip Borja García ha estat 23è.
Declaració del president de Fira Circuit
Pau Relat i Vidal president de Fira de Barcelona y Fira Circuit ha expressat avui: “Aquest cap de setmana hem viscut una de les millors edicions dels 35 anys d’història de l'F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya. Estem molt contents i orgullosos de l’èxit organitzatiu. Per nosaltres era un gran repte que hem superat amb nota, gràcies a la professionalitat i experiència de l’equip, unes instal·lacions de primer nivell mundial i per descomptat la implicació de les administracions”.
Un esdeveniment sostenible
Sota la filosofia de gestió 3C (Consciència, Compromís i Coherència) –que integra els vessants social, econòmic i mediambiental– el Circuit treballa per aconseguir una activitat responsable en la seva missió “Driving for a better future”, en el marc dels Objectius del Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.
Aquest GP, certificat amb l’ISO 20121 i l’ISO 14001, presumeix novament de celebrar-se en instal·lació fotovoltaica d’autoconsum pública més gran de Catalunya. El circuit català compta amb un total de 2.319 panells solars que generen el 50% de l’energia consumida.
Altres de les accions que es promouen són el lloguer de generadors de baixes emissions, la donació d’excedents d’aliments, l’oferta d’aliments de km 0 i ecològics, la presència de fonts d’aigua potable en les zones de públic, la millora de la biodiversitat de les zones verdes, la col·laboració amb empreses amb valor social, la valorització i reciclatge de residus, el foment de la mobilitat sostenible, l’ús de l’economia circular i moltes altres més.