El teu futur a la restauració......
-
Bona alternativa de negoci
-
Un treball per emprenedors
-
El bon control i funcionament
-
L’èxit està en equilibri costos-qualitat-preu i servei
-
L’Art de fidelitzar clients
Arrencar de nou, o rebre en administració un Restaurant petit o gran, és una de les activitats més buscades avui dia per a joves emprenedors, perquè sembla una bona alternativa de negoci, de futur. En el primer cas, volem dir que inicies un restaurant, ja ho vàrem tractar en línies generals en articles anteriors, avui dirigirem l'atenció, principalment a un establiment que està o ha estat en funcionament.
Quan prens les regnes d'un restaurant que ja està en operació, aprens ràpidament que no hi ha marge d'error i que estàs davant del repte difícil d'obtenir guanys en el menor temps possible. Realment necessites conèixer els seus números, controlar els costos, revisar cada compra i optimitzar els guanys.
Amb això en ment, el mateix aplica si necessites donar un cop de timó a l'operació actual del teu restaurant. Com que els restaurants tenen marges estrets, és fonamental tractar cada dia com si no hi hagués marge d'error.
Aquests són els 4 punts clau que heu de tenir en compte per a una reactivació immediata, disminuir les fuites i prendre el control d'un restaurant, per fidelitzar als clients.
Costejar el menú
La primera prioritat ha de ser sempre el menú. És bo tenir varietat, però és molt important que cada plat a cada categoria contribueixi amb un guany similar. En cas contrari, els articles de menor guany poden treure vendes dels plats més rendibles.
Si estàs pagant salaris alts a la cuina, per tant, han d'estar produint plats més rendibles!
Si trobes que un plat és popular, però no és rendible, has d'augmentar el preu o de pla eliminar-lo del menú del teu restaurant. (llevat que aquest plat sigui un ganxo, que és una altra estratègia de màrqueting vàlida sense abusar).
Almenys, has de conèixer els teus plats de més guany i capacitar el personal per suggerir-los als nostres clients, el que és essencial.
Quan t'ho permeti el temps, treballa en el disseny d'un menú que maximitzi els guanys a cada categoria. Si en el teu menú tens una gran quantitat de plats aprofita: redueix-lo i optimitza'l perquè sigui un menú realment rendible.
Per fer-ho, és clar que has de treballar amb els costos reals
Controlar les porcions
La mida de les porcions, la presentació i la capacitació per a la preparació dels plats també són essencials.
Si a la cuina no hi ha un procediment ben definit de les quantitats que porta cada plat en servir-se, el pes dels filets, carns o peix, quantitat de marisc, o la mida de les guarnicions, t'adonaràs fàcilment quants diners es poden perdre en l'augment dels costos dels aliments o la queixa dels clients per les irregularitats.
Elabora targetes de cada recepta estandarditzada, fotos de cada ingredient del menú, presentació i procediment per garantir la coherència entre el personal.
Aquesta sola acció ràpidament, pot representar una reducció del 5% en els costos i per tant augment del teu guany.
Supervisar les compres
Una baula també molt important en aquest procés són les compres, des de la comanda, recepció i entrada al magatzem.
Implementar estrictes controls a l'hora de rebre la mercaderia utilitzant una bàscula per a la recepció de productes i comprovar la quantitat exacta sol·licitada, així com restringir l'accés al magatzem amb el control d'inventari respectiu et farà guanyar més diners.
Els preus dels aliments augmenten molt sovint, per la qual cosa val la pena preguntar al teu responsable o encarregat de compres si hi ha altres opcions comparables disponibles amb els mateixos perfils de qualitat i sabor a un preu més baix.
Amb l'augment dels costos, té sentit comparar preus rutinàriament i comparar preus entre ofertes de qualitat comparables d'una varietat de proveïdors.
La majoria dels restaurants tampoc s'adonen que poden estalviar sumes significatives en intercanviar també béns i serveis. Un exemple: Si el cost del teu menjar és diguem del 35%, i pots intercanviar una targeta de regal del teu restaurant per alguna cosa que necessita regularment, en lloc de pagar un euro en efectiu per aquest article, només et costés 35 cèntims.
Crear una relació i fidelitzar clients
Si ja tenim resolt els costos, productes, menú, porcions, etc...es el moment de crear una relació duradora amb els teus clients (fidelitzar-los). Serà molt important per al teu restaurant, es tracta de transmetre més enllà de la porta del teu negoci tots aquests sentiments de l'experiència que va viure el client durant la seva visita; és el que conversen les persones de com perceben el restaurant. És la millor eina de publicitat “la de boca en boca”, augmenta la reputació i sobretot el gran potencial de clients repetitius.
Una relació duradora amb els teus clients sempre està connectada amb l'estabilitat del restaurant, però aquests són les 4 àrees principals on has d'enfocar la teva atenció:
Qualitat al Servei
Aquest imput fa referència a la manera com una empresa es relaciona amb els seus clients i en un restaurant inclou totes les activitats relacionades amb la seva rebuda, la presentació del menú, la postura d'atenció, el tancament de la venda, la garantia o la resposta davant de possibles problemes o reclamacions i la relació posterior.
Qualitat en els Aliments
La qualitat dels platerets ha de ser alta per reflectir els diners que el client està pagant per ells. Ha triat el teu restaurant per viure una experiència gastronòmica agradable i espera rebre una relació qualitat – preu raonable, per això has d'assegurar-te de mantenir sempre la mateixa consistència i qualitat a la cuina.
Personal Amigable i cortès
És molt important que sempre l'aparença del personal sigui: neta, ordenada i bona presentació, amb una actitud que coincideixi. Si encara no tenen un uniforme per al personal, és hora de proposar-ne un, no ha de ser res especial, uns pantalons negres i una camisa o platja blanca seran suficients per crear una aparença professional.
Relació Qualitat-Preu
Aquest és un factor important a la primera impressió. Si els preus al teu menú són raonables i ofereixes una bona varietat d'opcions per als clients, quedaran impressionats, ja que se sentiran com si haguessis creat un menú especialment per a ells.
I el més important, un client satisfet que torna aviat!
Si pots aconseguir que sempre es compleixin aquests punts de manera correcta, crearàs experiències reeixides en tots els teus clients, tornaran una vegada i una altra, a més recomanaran amb amics i familiars el teu restaurant. No obstant això, és molt valuós assegurar-te que es compleixi la mateixa experiència cada vegada que arriba un client; supervisa cada procediment i avalua totes les tasques assignades al teu personal; definitivament és un treball en equip.